Results 1 to 6 of 6

Thread: groene alg

groene alg

In mn noodbakje voor jonge endlers hebben we nu een laagje van die groene kleine haartje op alle ruiten. Dit is toch een co2 tekort of vergis ik me dan?? En wat is evt. de invloed vh licht dat erboven zit (behalve dat het daardoor mss sneller groeit)??
    Graag jullie reactie. Alvast bedankt.
    Groetjes John: Gw: Gw

Kan, maar waar waarschijnlijker is een tekort aan sporenelementen

Oh ok ik dacht dat een tekort aan voeding juist baardalg geeft en een co2 tekort groene penseelalg. Groet John

Penseel alg wordt inderdaad veroorzaakt door co2 tekort maar is niet groen, maar zwart/grijs. Als je het uit je bak haalt en dood maakt (drogen, spiritus erover of wat dan ook) dan kleurt het rood, vandaar dat het ook onder de rode algen valt. Groene haartjes komen als je genoeg voedingsstoffen toevoegt (zoals EI adviseert) nauwelijks voor zelfs met lage co2 niet.

Hoe groot is het aquarium? Weet je je waterwaarden? Wat voeg je toe aan voedingsstoffen? Heb je eventueel een foto van de alg?

Oh stom sorry een typfout. Ik bedoel geen groene penseelalg maar groene pelsalg. Die kleine groene haartjes wat net een veldje lijkt. Penseelalg ken ik wel en is grijs/zwart ja. Het is een tijdelijk noodbakje dus ik voeg niks toe daarin. Vadaar dat ik ook aan de co2 dacht. Bij voedingstekorten heb je eerder van die grijzige baardalg dacht ik. Het lijkt net een grasveldje van duizenden groene kleine draadjes van een paar milimeter. Nu is het bakje maar tijdelijk maar was gewoon ook even benieuwd. In onze 6 gewone bakken gebruik ik wel de EI (behalve daar waar garnalen inzitten) en dat groeit als kool he. Groet John

Het is net andersom, dus misschien toch een paar drupjes plantenvoeding in het noodbakje

Bookmarks