Wat voor problemen?
Wat voor problemen?
Door de overdaad aan po4 en no3 en dan bedoel ik, echte 'overkill'.
Blindelings blijven doseren zonder waterwissels zal uiteindelijk problemen geven als je in het toxische gebied terecht komt. Maar om het op die manier te doen, zou gewoon dom zijn. Indien er geen waterwissels plaatsvinden, zullen de doseringen zeer laag tot soms nihil zijn, naar gelang het vissenbestand en voeren. Ik heb ook een kleiner bakje zonder CO2, waar vrijwel nooit waterwissels worden gedaan. Dosering van voeding is een geringe hoeveelheid 1 keer per 2 weken. Bak draait goed, geen alg en geen uitval van vissen. NO3/PO4 stijgt nooit verder dan 25/2 en 0,5 Fe.
Ik doe dan nog steeds EI, omdat ik, na een basishoeveelheid te hebben vastgesteld, regelmatig voeding toevoeg in een hoeveelheid waarmee er geen tekorten ontstaan. Ook al is het weinig.
Last edited by dutchy; 06-07-2012 at 10:05 PM.
Dus jij voegt geen No3/po4 expliciet toe, maar gebruikt enkel voeder om aan EI te doen?
Overigens, 1 keer voederen in 2 weken, is dat gezond voor de vissen?
Een geringe overmaat aan visvoer kan soms al genoeg NO3/PO4 leveren. Blijft natuurlijk wel het toevoegen van sporenelementen.
Ik bedoelde 1x per twee weken wat sporenelementen toevoegen, niet 1x per twee weken vissen voeren![]()
You had me worrying there![]()
Bookmarks